Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Skje din vilje – roman om en forbrytelse

Jørgen Gunnerud: «skje din vilje – roman om en forbrytelse» (Kolon Forlag, et imprint i Gyldendal Norsk Forlag AS. 306 sider)

Jørgen Gunnerud har skrevet flere bøker. Deriblant 3 som handlingen foregår i Finnmark. Dette er den andre boken fra Finnmark, men det var den jeg fikk tak i først, så jeg tror muligens boken før blir litt «tam» å lese da jeg har skjønt hva som hendte i den og hvem som var morderen..

Skje din vilje – roman om en forbrytelse

«Lensmann Akselsen har akkurat blitt pensjonist, men lar seg overtale til å bli lensmann igjen da en båt med et lik driver i land ve brygga hans samtidig med at hans unge niese blir meldt savnet. Korsfjord er plutselig et sted hvor den stor verden kommer veltende inn; internasjonal kriminalitet fins side om side med eldgamle samiske eiendoms tvister, og den norsk-samiske befolkningen blir spritet  opp av russiske handelsfolk, krigstrette irakere og en vietnamesisk lensmannsbetjent fra Drammen.
Skje din vilje er en blanding av krim og thriller fra Vest-Finnmark og skildrer folk og forbrytelser med stor troverdighet.»

Jeg syns denne boken rett og slett er fantastisk! Ikke bare ha han gjort mitt barndoms paradis (altnes) til en plass der det dukker opp lik (det har det faktisk også gjort i virkeligheten for noen år siden, men det var heldigvis ikke noe kriminelt i den saken bortsett fra ett kriminelt dårlig vær..), men han har flittig «lånt» både folk og plasser, dog navnene på plassene ikke stemmer helt overens.. Jeg syns boka er troverdig, da jeg faktisk har bodd der ute i mange år, og jeg kan helt klart se for meg hvor og hvordan boken går frem (hvilke plasser osv.).
Boka er spennende, og jeg klarte ikke å legge den i fra meg før jeg hadde lest den ferdig!

Gleder meg til å få tak i flere bøker av denne forfatteren, rekker jeg det før påske så er iallefall påskekrimmen reddet! 🙂

Terningkast: 6

terningkast 6

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

