Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Pretties

Scott Westerfeld: «Pretties» (Schibsted forlag, 320 sider, oversatt av Magne Tørring)

pretties

«Andre bok i Uglies trilogien. Tally har endelig blitt pen. Nå er utseendet hennes perfekt, klærne er dødskule, kjæresten er superhot og hun er den mest populære i gjengen. Alt hun ønsket seg har blitt oppfylt. Men under all festingen, high-tech-luksusen og den totale friheten i Penbyen, ligger en murrende følelse av at noe er galt. Noe viktig. Da Tally får en beskjed fra fortiden husker hun den farlige sannheten om samfunnet. Etterpå klarer hun ikke i et eneste minutt å glede seg over livet i Penbyen. Nå må hun velge mellom å lyve eller å kjempe for livet. Myndighetene har ikke tenkt å la noen som vet få fortsette å leve.» 

Bok 2 starter like etter slutten på bok 1. Tally er blitt pen, men det er ikke bare på utsiden hun er forandret…

Jeg slukte denne boka, og syns den er like fantastisk som den forrige! Jeg er hektet! Bøkene er realistiske, i den forstand at man aldri vet hva fremtiden bringer.. Man tenker også litt over både indre og ytre skjønnhet, kropps idealer og lignende. På den måten kan man vel si at bøkene er en slags oppvekker!  Nå sitter jeg bare å venter på at jeg skal få kjøpt den tredje boka! (regner med at det blir i neste uke..)
Forresten så er det er slags «oppfølger» til uglies-trilogien! Samme forfatter, samme tid/samfunn, men ny hovedperson! Lurer på om jeg blir nødt å lese den også.. 🙂

Terningkast 6!

terningkast 6

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

