Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Bøker av Charlaine Harris som ønsker meg! Og en oversikt over bøkene hennes!

Charlaine Harris har skrevet mange bøker, blant de mest kjente er True Blood serien, eller Southern Vampire Series som de egentlig heter.
Harris er en amerikansk forfatter, og skriver innen fantasy, overnaturlig og romantikk sjangrene.

charlaine harris

  • True Blood bøkene (13 på engelsk, 12 er oversatt til norsk)
  • Harper Connoly Series (4 bøker på engelsk, har ennå ikke sett oversettelse på norsk..)
  • Aurora Teagarden series (8 bøker på engelsk, han ennå ikke funnet noen oversettelser..)
  • A Secret Rage (enkelt bok, engelsk)
  • Sweet and deadly (enkelt bok, engelsk)
  • THE LILY BARD «SHAKESPEARE» SERIES (5 bøker på engelsk)
  • Blood Lite (enkelt bok, engelsk)
  • Delta Blues (enkelt bok, engelsk)

Siden jeg allerede har skrevet en oversikt over True Blood bøkene HER, så dropper jeg å ramse de opp igjen.. 🙂

Av disse så ønsker jeg meg selvfølgelig True Blood bøkene!
Men også Harper Connoly Series (helst på norsk, da jeg allerede har lest de på engelsk!).
Som sagt så er det fire bøker i Harper Connoly serien:

  1. Grave Sight
  2. Grave Suprise
  3. An ice cold grave
  4. Grave secret

harper connaly series

Harper Connoly serien handler om en ung jente(begynnelsen av 20 årene) som kan fornemme døde. Hun kan skille mellom naturlig død og drap, uten å ha sett den døde, hun bare fornemmer det. I mange tilfeller kan hun også si hva som var dødsårsaken (drap: feks kniv, naturlig: feks. hjertet). Hun blir ofte leid inn for å finne savnede som er antatt døde. Med seg har hun også sin bror Tolliver, som egentlig ikke er broren hennes biologisk sett. Tolliver tar seg av hvor de skal på oppdrag og det økonomiske. Sammen reiser de rundt i USA og finner døde.
Bøkene er fantastiske og veldig spennende, jeg levde meg skikkelig inn i de! Kunne så absolutt tenkt meg å lese de på norsk også!

Har du lest noen av disse? Hva syns du?
Kunne du tenkt deg å lese noen av disse? Og hvilke?

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

