Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

PS: Jeg elsker deg!

Cecelia Ahern: PS Jeg elsker deg! (Bazar, 509 sider, oversatt av Sølvi Marie Jacobsen)

Cecelia Ahern er en irsk forfatterinne født i 1981 i Dublin. Cecelia er utdannet journalist, har hatt en kort sangkarrière da hun deltok i Eurovision Song Contest i 2000, hun har skrevet og produsert TV serien «Samantha Who?», og hun har skrevet flere bøker. Hennes debut bok, PS. Jeg elsker deg, er veldig populær, og ble en kjempe suksess i flere land,  og er itillegg blitt filmatisert med Hilary Swank i hovedrollen.
Ahern har totalt skrevet 10 romaner og 5 noveller.

ps jeg elsker deg

Holly og Gerry lever et perfekt liv. De er lykkelig gift og bor i Dublin. Et par måneder før Holly runder 30, dør Gary. Uansett hva hun gjør vil han aldri mer komme tilbake. Så gjør han det allikevel. Et par måneder etter Garys død dukker hans siste gave til Holly opp: «Listen», ti brev hvor Gerry får henne til å forstå at livet går videre. Vennene og familien er glad i Holly, men kan også drive henne til vanvidd. Med deres hjelp brolegges veien til et nytt og spennende liv med både tårer og latteranfall. En fortelling om å holde fast, gi slipp og å elske igjen.

Cecelia Ahern skriver rett og slett fantastisk, hun klarer å sette ord på sorgen etter en som man har kjær dør. Boka er trist, rørende, morsom, interessant og søt. En historie om hvordan man skal leve videre etter et dødsfall, en historie som går fra sorg til håp. Boken er rett og slett terapi for de som har sorg og savn.

Jeg hadde flere gang tårer i øynene når jeg leste boka, den går fra trist til optimistisk. man gråter en skvett, ler litt innimellom, og det føles som om boka slutter så altfor tidlig!

Boka anbefales på det varmeste! 

Terningkast 6!

terningkast 6

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

