Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Min søster Ellie

Amanda Eyre Ward: Min søster Ellie (Gyldendal, 218 sider, oversatt av Eivind Lilleskjæret)

Amanda Eyre Ward er en amerikansk forfatterinne, opprinnelig ifra New York men nå bosatt i Massachussets.
Ward har skrevet flere noveller og to romaner, hvorav den ene skal bli filmatisert.  Min søster Ellie er Wards andre roman, og den eneste som hittil er oversatt til norsk.

min søster ellie

De tre Winter-søstrene har tilsynelatende alt, men familieidyllen skjuler mørke hemmeligheter. Når lille Ellie forsvinner sporløst, stiger alt til overflaten. Familien kommer aldri over tapet og går fullstendig i oppløsning. 15 år senere ser Caroline tilfeldig et fotografi av en kvinne i et magasin. Overbevist om at det er Ellie, legger hun ut på en reise for å finne henne.

Hadde store forhåpninger til denne boken, da den blant annet hadde fått terningkast 5 fra VG. Men må si jeg ble skuffet. Begynnelsen er bra. Men det blir raskt snålt når det dukker opp andre «historier», blant annet brev til og fra personer man ikke vet hvem er før helt på slutten av boken. Mens man leser føles det som om man følger med på fire forskjellige fortellinger som ikke blir flettet sammen før på siste side. Slutten var også ganske dårlig.

Personlig syns jeg boken hadde ganske bra potensiale, men for alt jeg vet så kan det hende at boka er bedre å lese på originalspråket..

Anbefales ikke…

Terningkast 3

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

