Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Jern kongen

Julie Kagawa: Jernkongen (Harlequin, 397 sider, oversatt av Jan Ingar Vik)

Julie Kagawa er en amerikansk forfatter som ble født i California. Da hun var 9 år flytte hun og familien til Hawaii. Nå i voksen alder bor hun i Kentucky, hvor hun bor sammen med ektemannen og to hunder.

jernkongen

Jeg fløy gjennom skogen mens grenene pisket mot ansiktet mitt. Bak meg hørte jeg kvister som knakk, knurrende og bannende. Hvert åndedrag brant som ild, men jeg tvang meg videre, for jeg visste at hvis jeg snublet eller falt, ville jeg dø.

MEGHAN CHASE har en hemmelig skjebne – en hun aldri kunne ha forestilt seg …
Det har liksom vært noe merkelig ved Meghan helt siden hennes far forsvant på en mystisk måte for ti år siden. Hun har aldri helt passet inn på skolen, eller hjemme. Da en mørk fremmed begynner å holde øye med henne på avstand, og hennes beste venn blir merkelig overbeskyttende, innser Meghan at noe er i ferd med å skje.
Men hun kunne aldri ha gjettet seg til sannheten: at hun er datteren til en mytisk alvekonge og en brikke i en blodig krig. Meghan vil nå finne ut hvor langt hun er villig til å gå for dem hun elsker, og for å stoppe en ondskap som ingen magisk skikkelse noen gang har våget å sette seg opp mot.
Og hun vil også få vite hvordan det føles å finne kjærligheten i en ung prins som heller vil se henne død enn å la henne komme ham nær …

Den første boken om Meghan Chase er spennende, litt forvirrende innimellom, og forteller en historie om en jente som er villig til å ofre alt for familien sin. Ett offer hun snart må ta.

Terningkast 5

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

