Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Ny Bridget Jones bok!

Tidligere (i sommer muligens?) leste jeg på foreldremanualen at det skulle komme en ny bok om Bridget Jones.
Boken har fått tittelen «Bridget Jones: Mad about the boy». Dette fikk ryktene til å svirre om at Bridget hadde blitt mamma. Tenkte med meg selv at det passer jo bra, Bridget er jo på mange måter en typisk kvinne, med sin kalori telling, slanking og kjærlighetsjakt.
Jeg undret meg da jeg leste på NRK sin side at den nye Bridget Jones boken har sjokkert fansen: det har blitt bekreftet at Bridget og Mark giftet seg og fikk barn, men nå har det også kommet ut at forfatteren har kverket Mark. Bridget er nå passert 50, og har fått seg en 29 år gammel kjæreste?

bridget jones 3

Egentlig burde ikke dette komme som noe sjokk..
Som jeg skrev til å begynne med så er Bridget egentlig en typisk kvinne. Og da må kanskje forfatter Helen Fieldings fortelle hva som skjedde etter «lykkelig i alle sine dager»? For sannheten er jo at mange ekteskap og samboerskap opphører, enten ved at man går fra hverandre eller for at den ene parten dør. Og hva gjør man da? Jo man lever videre, livet går videre (uansett hvor tungt det kan virke, og hvor vanskelig det kan virke). Når forfatteren har fjernet Mark, så sier det egentlig seg selv at Bridget atter en gang er på markedet og at hun prøver å gå videre. Hun og Mark hadde fått to barn, så Bridget kan ikke akkurat bare legge seg ned å gi opp! Hun må gå videre! 

Så på mange måter må jeg si at jeg grugleder meg til den nye boken kommer! Og tror nok jeg må gjenoppfriske de to forrige før jeg leser denne!

Bridget Jones Mad about the boy kommer i salg i Storbritannia 10. Oktober.

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

