Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Våk over meg

Amy Plum: Våk over meg ( Cappelen Damm, 343 sider, oversatt av Agnete Øye)

Amy Plum vokste opp i Albama, og bodde litt her og litt der ( Chicago, Paris, London og New York) før hun flyttet til Frankrike.
Dette var hennes debut roman, og den første boken i en serie på tre bøker. Boken fikk stor suksess da den ble gitt ut, og er sammenlignet med twilight sagaen.

20140424_142144.jpg

Jeg hadde visst at det var noe annerledes med Vincent. Jeg hadde følt det allerede før jeg så fotografiet av han i nekrologen. Det var noe som lå like utenfor normalen, men som bar for uklart til at jeg kunne sette fingeren på det. Så jeg hadde sett bort fra det. Men nå skulle jeg finne ut hva det var.

Kjærlighet, grøss og mysterier møtes i Paris. en by hvor drømmene – eller marerittene – noen ganger glir over i virkeligheten.

Våk over meg var mye bedre enn jeg kunne forestille meg! Jge tenkte med meg selv at her er nok en bok om død og levende og alle komplikasjonene som følger med… Man skulle tro at temaet var oppbrukt – Men jeg ble overraskert, positivt overrasket! Amy Plum skriver fantastisk bra. Jeg ble helt oppslukt i boken, og man føler man er med i boken. Straks jeg var ferdig med å lese denne, måtte jeg bestille bok nummer 2 og forhåndsbestille bok 3.

Kate Mercier er en ung jente som mistet foreldrene sine. Hun og storesøsteren Georgia flytter til Paris, til foreldrene til faren. En ny plass, nytt liv, nye venner.. Og nye erfaringer.. Kate møter Vincent. Noe som skal vise seg å bli starten på en kjærlighetshistorie, og som kjærlighetshistorier flest er den ikke uten komplikasjoner..

Terningkast 6!

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

