Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Til jeg dør

Amy Plum: Til jeg dør ( Cappelen Damm, 346 sider, oversatt av Agnete Øye)

Amy Plum er amerikansk forfatterinne oppvokst i Alabama. Hun har bodd i Chicago, Paris, London og New York før hun slo seg ned i Frankrike. Til jeg dør er hennes andre bok og fortsettelsen på Våk over meg.

20140424_142203_thumb.jpg

Noen få kvartaler unna levde jeg et helt normalt liv sammen med søsteren min og besteforeldrene mine. Og her var jeg i en sverdkamp med døde fyrer.

Kjærligheten mellom Kate og Vincent vokser, men hvordan skal de kunne være sammen dersom ikke Vincent kan stå imot trangen til å ofre seg for andre og dø? Det må da finnes en mulighet?

Samtidig våkner en ny trussel blant numaene, og Kate befinner seg plutselig i en eldgammel og dødelig krig. Ikke som tilskuer – men som målet!

Vi sto på kirkegården, mellom gravsteinene, rundt førti døde mennesker og meg. Noen av de andre begravelsesgjestene hadde til og med ligget i sine egne kister, flere fot under fransk jord.

Bok nummer to om Kate og Vincent er minst like fantastisk som den første.

Men jo mer Kate lærer og opplever, mer farlig blir ting for henne.. Numaene er ute etter hevn, og det vet at det var Kate som drepte den forrige lederen deres. Hvordan? Hvem kan hun stole på? Og hvordan kunne alt gå så galt?

Plum er en fantastisk forfatter, og for en fantasi hun har! Boken er spennende og fantastisk! Bøkene om Kate og Vincent beskriver en storslått kjærlighetshistorie, antaglig på lik linje med Jane Austens karakterer Elizabeth Bennet og Mr. Darcy.

Nå venter jeg bare på den tredje og siste boken. Og jeg håper og ønsker at Plum innfrir forventningene, at Kate og Vincent finner hverandre og at det ender lykkelig (men det gjør det jo som oftest!).

Anbefales!

Terningkast 6

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

