Boken jeg leser!

En side om bøker jeg leser, har lest og vil lese!

Hvis jeg skulle dø

Amy Plum: Hvis jeg skulle dø ( Cappelen Damm, 399 sider, oversatt av Agnete Øye)

Amy Plum er en amerikansk forfatterinne oppvokst i Alabama. Hun har bodd i Chicago, Paris, London og New York før hun slo seg ned i Frankrike. Hun bor nå med to barn og hund i Paris. Hvis jeg skulle dø er den siste boka i trilogien våk over meg.

20140505_151222.jpg

Midt på natten satt jeg på en bro over Seinen og så på en bukett brukne hvite liljer som fløt i retningav det opplyste Eiffeltårnet. Jeg anstrengte meg for å lytte til ordene jeg trodde jeg nettopp hadde hørt. Ordene til en død gutt – gjenferdet av kjæresten min. Jeg kunne ha sverget på at han hadde snakket til meg for et øyeblikk siden.

Kate er knust. Violette har dreot Vincent og tilintetgjort kroppen hans. Han er dømt til å sveve rundt som et gjenferd til evig tid. Men Kate nekter å akseptere et liv uten sin store kjærlighet. Hun risikerer alt for å redde han, selv når Violette starter en krig mellom Frankrikes udødelige. Det må finnes en måte å bringe ham tilbake på! Men hun har bare tre dager…

Nå er du ikke lenger min.
Nå tilhører du skjebnen.

Den tredje og siste boka i Våk over meg trilogien!

Da jeg endelig fikk boka var det bare å hive seg i godstolen og begynne å lese! Boka blei rett og slett slukt iløpet av kveldstimene…

Kate og Vincent møter store, og ikke minst nye utfordringer. Og boken får en uventet vri (eller kanskje ikke så uventet, jeg så den komme!). En kjærlighetshistorie på nivå med klassikerne!

Boken er lettlest.  Plum skriver fengende og rørende, jeg satt flere ganger med tårer i øynene – ikke bare iløpet av denne boken, men iløpet av de to forrige også!

Anbefales virkelig!

Terningkast 6 !

Skriv gjerne tilbakemeldinger, både ris og ros, og tips om bøker :)

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Bli med 304 andre følgere

Goodreads

Follow me on Twitter

På topp

Arkivet

